dinsdag 10 mei 2011

Een weekend in Maart





Het is zaterdag en het is heerlijk weer. Goed weer om in de tuin te werken en om een ouderwetse cake te bakken. Mijn oma maakte cake zonder recept, dat leek me erg bijzonder maar nu ben ik er eindelijk achter gekomen dat cake maken gewoon alle ingredienten er in gelijke hoeveelheden in doen is. Het mengen moet wel in een bepaalde volgorde, anders gaat de cake niet rijzen. Eitje dus (meestal). Cake met appel is favoriet, dus die er ook ingedaan. Lekkere goudreinetten uit nederland meegenomen en die gebruikt. De meiden zijn er altijd als de kippen bij, want het lekkerste is natuurlijk het rauwe deeg aflikken van de deeghaken en uit de bak. Vind ik zelf ook ontzettend lekker. Ik moet dus altijd wat extra beslag maken!

Zondag is het natuurlijk ook lekker weer, en we gaan een strandwandeling maken in Isla Plana. Nog een rustig stukje spaanse kust. Vandaag is dit best bijzonder, want er zitten ontelbaar veel kwallen in het water! Met elke golfslag zien we ze met zijn allen drijven. Er liggen er ook duizenden op het strand. De meiden vinden het superinteressant. Sitka was ook mee, maar scheen er geen last van te hebben. Ze ging ook nog het water in waar even geen kwallen waren. Na een strandwandeling is het natuurlijk altijd lekker om even een terrasje en tapasje te pakken, quinto erbij (biertje van 0.25L), ijsje toe. Lekker relaxen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten